Haber

Tüketicilerin en çok şikayet ettiği sektör

Ticaret Bakanlığı, İstanbul’daki tüketici hakem heyetlerinin faaliyetleri hakkında bilgi verdi. Buna göre kentteki 37 tüketici hakem heyetine Ocak-Ekim döneminde toplam 159 bin 323 başvuru yapıldı. Değerlendirilen başvurulardan 65 bin 565’i tüketici lehine karara bağlandı.

Bu dönemde İstanbul’da işlem gören dosyaların toplam mali değeri 816 milyon 705 bin 581 lira olarak hesaplandı. Anadolu Yakası’nda en fazla başvuru 8 bin 819 ile Ümraniye’den, Avrupa Yakası’nda ise 6 bin 631 ile Küçükçekmece’den geldi.

İlgili Makaleler

İstanbul’daki başvuruların sektörel dağılımına bakıldığında, 10 aylık dönemde perakende sektörünün yüzde 53,72 ile ilk sırada yer aldığı görüldü. Bu şube 85 bin 595 başvuruyla ilk sırada yer aldı.

Perakende ticareti, belirtilmeyen ve elektronik ortamda yapılan diğer uygulamalar, diğer hizmetler segmenti, abonelikler, finansal hizmetler, ulaştırma-sağlık-eğitim ve turizm hizmet segmentleri takip etmiştir.

İstanbul İl Tüketici Hakem Heyetleri bu dönemde 15 bin 671 başvuruyla Türkiye genelinde en çok başvuru alan yer oldu. İstanbul İl Ticaret Müdürlüğü ekipleri, 14 Ekim-13 Kasım tarihleri ​​arasında ulusal marketler, fırınlar, market ve pazar yerleri, oto galerileri, alışveriş merkezleri ve restoranlar başta olmak üzere çok sayıda işletmede denetim gerçekleştirdi.

Bu kontrollerde fiyat etiketi, kasa-reyon fiyat farkı, haksız fiyat artışı, ağırlık ve paketleme, stoklama, künye, yetki belgesi ve elektronik iletiler başta olmak üzere 17 bin 875 ürün ve hizmet incelendi. Yapılan kontroller sonucunda 2 bin 18 eserin kanuna aykırı olduğu tespit edildi ve 5 milyon 414 bin 988 lira idari para cezası kesildi. (HABER MERKEZİ)

kargiajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu